SSD

139 Discussies voor in SSD

Begin discussie
    Anonymous 6 maanden geleden in SSD

M.2 naar SATA-adapter

Probleem: Een oudere notebook met een 2,5" SATA SSD (verwijderbaar of vervangbaar) moet worden geüpgraded naar meer geheugen (momenteel 2TB). Nu zou ik een 4 of 8 TB SATA SSD kunnen kopen. Het probleem is: Over ongeveer 1 jaar wil ik overstappen op een nieuwe notebook, die beslist geen SATA-slot meer zal hebben. Een externe oplossing is uitgesloten. Is er een manier om bijvoorbeeld de MZ-V9P4T0BW van Samsung op een SATA poort te laten werken met behulp van een adapter? Ik heb een aantal adapters bekeken, maar er staat vaak dat NVMe niet mogelijk is. Welke werken dan wel? Het idee zou natuurlijk zijn om de M.2 gewoon mee te nemen als ik van notebook wissel, maar om hem voorlopig in de oude notebook zonder M.2-slot te kunnen gebruiken.

9

recursive_tree 6 maanden geleden in SSD

SSD: Filter op TBW

Hallo, Ik zou willen vragen of het mogelijk is om een filter voor uithoudingsvermogen (TBW) voor SSD's te introduceren. Deze informatie wordt al genoteerd op alle SSD's als "Max. TBW (Total Bytes Written)" op alle SSD's, maar het is niet mogelijk om hierop te filteren. Hartelijk dank

3

gheini 5 maanden geleden in SSD

Apart filter voor de Mac m.2 SSD's

De Apple computers vereisen SSD's met een eigen (Mac-typische) aansluiting... ik zou het handig vinden als je deze eruit kon filteren!

3

gheini 1 jaar geleden in SSD

Er wordt reikhalzend uitgekeken naar een nieuw filter...

Wanneer komt er eindelijk een histogramfilter voor 'Max. Random 4k Read/Write' voor de SSD's...?

3

Anonymous 2 jaren geleden in SSD

Koelplaatfilter

Een filter voor het koellichaam zou erg handig zijn

1

Anonymous 10 maanden geleden in SSD

Informatie over DRAM

De aanwezigheid van een DRAM-module op de SSD zou een ander interessant punt zijn, dat tot nu toe ontbrak in de specificaties. https://www.pcwelt.de/article...

1

Brisbane2015 10 maanden geleden in SSD

SSD voor HP ProBook 440 G11

Hou van alles Ik heb de HP ProBook 440 G11 gekocht als actie. Met 256 GB zit het geheugen aan de ondergrens voor mijn behoeften. Volgens HP kan de SSD worden vervangen zonder te solderen, er zijn officiële instructies beschikbaar. Ik heb hulp nodig bij het kiezen van een geschikte SSD. De SSD moet aan de volgende specificaties voldoen. Interface: PCIe Gen 4.0 x4 Vormfactor: M.2 2280 Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Speciale vormfactor voor notebooks, heatdink ja/nee? Productaanbeveling (min. 512 GB, beter 1 TB, boven luxus)? Hartelijk dank voor alle hulp. Vriendelijke groeten Martin

1

gheini 10 maanden geleden in SSD

Waar zijn de Kingston SSD's gebleven...?

Waar zijn de SSD's van het merk Kingston gebleven?

2

Frosch8561 11 maanden geleden in SSD

Ombouw NUC11TNK 2e SSD

Hallo, ik wil mijn NUC11TNK upgraden met een 2e SSD. Er is één slot beschikbaar met het label B-KEY SATA. De socket ziet eruit als een NVMe socket. Welke SATA groter dan 1TB kan ik gebruiken? Kan ik ook SATA3 gebruiken?

1

gheini 11 maanden geleden in SSD

Is er een 2,5" SSD actie gepland?

Ik heb een tijdje geleden een Intenso 2 TB 2.5" SSD gekocht voor minder dan 80...maar ik heb sindsdien geen vergelijkbaar goedkope SSD meer gezien op digitec.ch. Is er nog zo'n actie gepland...?

1

nadineem 1 jaar geleden in SSD

PC upgraden - nieuwe extra SSD

Hallo allemaal Ik ben op zoek naar een nieuwe SSD voor mijn PC gebouwd in 2020, Lenovo LegionT5. Naast de 2TB HDD is er een 1TB SSD geïnstalleerd en er is nog één slot vrij. De momenteel geïnstalleerde SSD heeft geen koellichaam (heb ik dat nodig?). Mijn idee zou zijn om het besturingssysteem/Windows C: op de 1TB SSD te hebben (als dit mogelijk is) en de programma's en huidige bestanden (afbeeldingen die worden bewerkt/video mediabibliotheken/...) op een extra 2-4TB SSD. Ik werk veel met LR/Photoshop en bewerk af en toe video's tot 4k op Davinci Resolve. Af en toe ook gamen :-) Ik dacht erover om de Samsung SSD 990 pro 4TB te kopen. (Iemand blij met een goedkoper alternatief?) Als alternatief zou ik een 2TB kunnen kopen en mijn foto/video projecten op externe SSD's kunnen bewerken? Heeft mijn plan zin? Moet ik ook de Windows SSD upgraden of zelfs gewoon een grote SSD gebruiken? Ik kijk uit naar jullie advies! Vriendelijke groeten Bedankt voor de hulp^-^

5

Anonymous201 4 jaren geleden in SSD

Kloon M.2 met 1x slot

Goede dag Ik heb een vraag: ik wil al mijn spullen klonen van een Crucial P1 naar een Samsung 980 pro. Nu heb ik het probleem dat mijn moederbord slechts 1 M.2 slot heeft. Hoe kan ik de nieuwe SSD op het bord aansluiten zodat ik dingen kan klonen? Zou alle tips op prijs stellen. Groeten

+2

14

Waarom 2 identieke productafbeeldingen, één grote, één kleine...?

Ik ben vaak 2 identieke productafbeeldingen tegengekomen voor een product bij Digitec, waarbij de tweede gewoon de kleine versie was van de eerste...is dat nodig?

1

Bestaat de m.2 2240 vormfactor?

Ik heb ooit de vormfactor 2240 gelezen in de specificaties van een m.2 SSD, bestaat die eigenlijk wel, moet het niet 2242 zijn?

4

U.2 SSD's - Waar sluit je ze aan?

Waar sluit je de nieuwe u.2 SSD's eigenlijk op aan (waarschijnlijk niet via een SATA-kabel...toch)?

2

Filter voor Apple compatibele m.2 SSD's

De m.2 SSD's missen een filter voor degenen met de eigen Apple connector...

0

Kwantumkorting voor SSD's...?

Ik heb een aantal (5 of meer) m.2 SSD's nodig van hetzelfde merk en model (zonder heatsink), waarbij de opslagcapaciteit nogal secundair is (maar minstens 256 GB) en de prijs niet hoger mag zijn dan ongeveer 7 Rp./GByte. Zou er een kwantumkorting zijn voor deze hoeveelheid?

2

Superdure artikelen in de winkel (10x duurder dan vergelijkbare artikelen...!)

Ik begrijp niet waarom digitec producten aanbiedt die 10 (!) keer zo duur zijn als vergelijkbare producten in de winkel voor vergelijkbare prestaties...! Is het wel mogelijk om aantrekkelijke prijzen aan te bieden?

0

Kappi1990 1 jaar geleden in SSD

Mijn oude MoBo uitrusten met een NVME

Hallo allemaal, Ik wil mijn pc een kleine upgrade geven. Het idee is om een NVME te installeren met een Pcie 3.0 naar NVME adapter. Maar ik weet niet helemaal zeker of dit zou werken. Hier is mijn MoBo https://www.digitec.ch/en/s1/product/asus-p8z68-v-progen3-lga-1155-intel-z68-atx-motherboards-267557 Mijn huidige SSD https://www.digitec.ch/en/s1/product/ocz-agility-120-gb-25-ssd-258691 De denkbeeldige adapter https://www.digitec.ch/en/s1/product/ugreen-pcie-40-x16-to-m2-nvme-adapter-storage-controller-21182371 En de NVME misschien een Crucial P3. Zoals ik het begrijp zijn de Pcie standaarden achterwaarts compatibel. Kan iemand bevestigen of corrigeren wat ik heb verzonnen? Marco

6

Overdrachtssnelheden ('Volgens beschrijving' en 'Effectief')...?

Het zou handig zijn als, naast de overdrachtsnelheden volgens de fabrikant, ook de effectieve overdrachtsnelheden in de beschrijving zouden staan (te meten met bijvoorbeeld Crystalmark)...! Natuurlijk zou je dan het betreffende product moeten uitpakken en benchmarken...

1

SSD verbindingstype vs. interface

De m.2 SSD's hebben een extra filter nodig... momenteel botsen 'm.2 verbindingstype' (bijv. 'M-Key') en 'interface' (bijv. 'PCIe 4.0'), of ben ik de dwaas die iets niet begrijpt...?

1

markus 1 jaar geleden in SSD

SATA SSD / NVMe filter tegenstrijdigheid

Heb ik iets niet goed begrepen of waarom worden er in de filters SSD Type: SATA SSD en Protocol: NVMe 213 producten worden weergegeven? Sluiten SATA en NVMe elkaar niet uit?

0

Verschil tussen NVMe en NGFF?

Wat is eigenlijk het verschil tussen NVMe en NGFF als m.2 SSD-protocol...?

2

Anonymous 1 jaar geleden in SSD

Nieuwe sorteer-/filteropties

1. Prijs per TB - nuttig voor alle opslagapparaten 2. TBD per TB - waarschijnlijk alleen de moeite waard voor Solid State apparaten

0

SnowBall89 8 jaren geleden in SSD

SSD: Nieuwe filteropties dringend nodig

Hallo Digitec Team Naar mijn mening zijn er dringend nieuwe filteropties nodig voor de SSD's - Grootte, 1TB, 2TB enz. (stopt momenteel bij >750GB) - Protocol: NVMe ondersteund? Ja/Nee - Celtype: SLC, MLC, TLC - TBW voor garantie: Hoeveel TB's mogen naar de SSD worden geschreven, <50, <100, >100 - Prijs per GB: <0.3 CHF, <0.5 CHF, <1CHF, >1 CHF Dit zou een vergelijking echt vereenvoudigen, als je dat wilt.

+1

7

gheini 2 jaren geleden in SSD

Waarom geen filter voor Max. Willekeurig 4k lezen/schrijven?

De SSD's missen een filter voor Max. Willekeurig 4k lezen/schrijven...!

1

Anonymous 2 jaren geleden in SSD

Waarom heeft Digitec *niet* een SK Hynix SSD?

Zou deze graag willen hebben: https://www.tomshardware.com/reviews...

1

skydel0 2 jaren geleden in SSD

2400 SSD met NVMe™

Ik wilde vragen wanneer de 2230 versie van de m2 ssd met 2TB van micron verkrijgbaar is bij Digitec? FYI: https://www.micron.com/products...

2

YaBa98 2 jaren geleden in SSD

Geheugenupgrade voor Dell XPS 17 (9700)

Ik wil een tweede M.2 SSD in mijn laptop installeren, maar ik weet niet helemaal zeker welke ideaal is voor mijn laptop. Ik heb de volgende lijst samengesteld. https://www.digitec.ch/de... Welke is volgens jou het beste voor mijn systeem of heb je andere suggesties. Hartelijk dank voor je hulp.

2

Zeitphantom 2 jaren geleden in SSD

Samsung ssd m2 990pro

wanneer wordt dit vermeld en is het te bestellen bij digitec?

1

30 van 139 discussies

Orde van de
discussies
Naar boven
Forum voor SSD
StartBegin discussie